Feedback: jouw sleutel tot succes
Weet jij wat jouw retentie is? Of merk jij dat je retentie erg laag is? Dan is het misschien verstandig om te starten met het verzamelen van feedback. Hiermee ontdek jij het geheim van terugkerende klanten!
Het belang van feedback
Feedback is goud waard. Het geeft je de inzichten die je nodig hebt om te verbeteren en te groeien. Wil je weten wat jouw klanten ervaren, wat hen frustreert en wat ze nodig hebben? Vraag het hen!
Door ernaar te vragen laten jouw klanten je graag weten wat ze nodig hebben; jij hoeft alleen maar te luisteren.
Je beste marketing
Enthousiaste klanten zijn je beste ambassadeurs. Ze zorgen voor mond-tot-mondreclame en schrijven positieve reviews. Wist je dat ongeveer 90% van de consumenten eerst reviews checkt voor ze iets kopen? Zorg dus dat jouw klanten iets positiefs te vertellen hebben!
Daarnaast blijven tevreden klanten langer klant én besteden ze meer. Loyale klanten doen vaker een herhaalaankoop en geven meer uit per transactie. Door te luisteren naar en te handelen op basis van feedback, verbeter je niet alleen je service, maar ook je bedrijfsresultaten.
Hoe pak ik het aan?
Vraag om feedback, analyseer het, onderneem actie en informeer klanten over de verbeteringen. Dit versterkt de relatie met je klanten en zorgt voor blijvende tevredenheid. Prioriteer de belangrijkste verbeterpunten en complimenten en deel ze met je team. Informeer klanten over de veranderingen die je hebt doorgevoerd op basis van hun feedback. Zo weten ze dat hun mening serieus wordt genomen.
Wil je jouw klanten beter begrijpen? Begin vandaag nog met het verzamelen van feedback. Jouw klanten zullen het waarderen en jouw bedrijf zal er enorm van profiteren.