Een onvergetelijke Kerst voor je klanten
De mooiste tijd van het jaar breekt aan! Tenminste.. Voor de meesten. Voor de klantenservice en klanttevredenheid kan dit een stressvolle periode zijn. Websites raken overbelast, pakketjes raken vermist en mogelijk zijn verzendingen vertraagd. Lange wachttijden door miljoenen klanten die het perfecte cadeau zoeken. Juist deze periode is de klant op zoek naar een betrouwbare partner.
Klanttevredenheid in november en december
Hoe je klanttevredenheid in deze periode beheert, heeft invloed op jouw merkreputatie en legt de basis voor jouw toekomstige succes. Natuurlijk, eindejaarsverkopen hebben (maar liefst voor 19%) invloed op je totale detailhandelsverkopen, maar klanttevredenheid is nog belangrijker. Slechte ervaringen kunnen klanten voorgoed wegjagen.
Wist je dat 76% van de consumenten stopt met zakendoen na één slechte ervaring? Vooral een slechte telefoonervaring is een veelvoorkomende reden om een bedrijf de rug toe te keren.
Voorbereiding op de kerstperiode
Wil jij goed voorbereid zijn op de feestdagen? Zorg dan dat jouw team goed voorbereid is. Analyseer contactmomenten en bestellingen van de afgelopen jaren om piekmomenten te voorspellen. Vergeet ook niet om feedback terug te lezen van deze periodes. Zo weet jij precies waar je op in kunt spelen en ben jij goed voorbereid op de kerstdrukte.
Reflecteer en verbeter
Gebruik de periode na de feestdagen om terug te kijken en te leren. Wat ging goed? Wat kan beter? Voorkom dat je op de zwarte lijst van je klanten komt door slechte ervaringen. Leun op eerdere ervaringen en echte data om ervoor te zorgen dat dit de mooiste tijd van het jaar is – ook in de klantenservice.
Wil jij weten hoe jij het hele jaar door, maar ook met de feestdagen scoort op klanttevredenheid? Neem contact met ons op voor meer informatie over het vragen van feedback aan jouw klanten! Wij helpen je graag verder.