Narrowcasting: versterk NPS-betrokkenheid van binnenuit!
Wat is narrowcasting eigenlijk? Nou, het is een super effectieve manier om je medewerkers op de hoogte te houden van de laatste stand van zaken rondom de Net Promoter Score (NPS). Hoe? Door gebruik te maken van digitale schermen binnen je organisatie, waarop je realtime gegevens, informatie en statistieken deelt. Zo kunnen jouw medewerkers écht begrijpen wat voor impact hun inspanningen hebben.
De voordelen van narrowcasting
Een van de algemene voordelen van narrowcasting is dat het geschikt is voor zowel grote als kleine bedrijven. Daarnaast trekt bewegend beeld aandacht en houdt het aandacht vast. Medewerkers worden dus getriggerd om te kijken wat er op de schermen wordt weergegeven.
Door de Net Promoter Score te publiceren via narrowcasting krijgen jouw medewerkers direct inzicht in de huidige NPS. Daarnaast wordt het percentage promoters, passives en detractors getoond én krijgen je medewerkers inzicht in de Net promoter Score per project. Bovendien zorgt de geschreven feedback ervoor dat jouw medewerkers écht weten wat er speelt blij klanten. Er is dus direct inzicht op de impact die de inzet heeft. En dat werkt motiverend! Dat moedigt medewerkers aan om betrokken te blijven en altijd te streven naar verbetering.
Het vergroten van het bewustzijn en het begrip voor de Net Promoter Score zorgt ervoor dat medewerkers meer betrokken en gemotiveerd raken.
En weet je wat het mooiste is? Alle medewerkers ontvangen dezelfde boodschap. Zo bevorderen we een consistente en gecoördineerde aanpak, wat resulteert in een effectievere implementatie van NPS-gerelateerde activiteiten.
Kortom, narrowcasting biedt tal van voordelen. Alle voordelen dragen bij aan het bevorderen van een klantgerichte cultuur en versterken de klantloyaliteit. En dat zie je terug in een verbeterde Net Promoter Score!