Toelichting op het onderzoek

Wat leuk dat je de verhalen van ambassadeurs aan het lezen bent. Jij wilt meer weten over het onderzoek? Dan ben je hier aan het goede adres!

Wij zijn Focus Feedback, wij doen klanttevredenheidsonderzoeken voor organisaties over de hele wereld. Hierbij geloven wij niet in ellenlange enquêtes, maar stellen we alleen een aantal korte vragen. We maken hiervoor gebruik van de NPS®-methode. Deze methode stelt dat je maar 3 vragen nodig hebt om de belangrijkste informatie over tevredenheid boven te halen:

  1. Hoe waarschijnlijk is het dat je X zou aanbevelen aan anderen?
  2. Wat ging er goed?
  3. Wat kon er beter?

Soms stellen we nog een aantal aanvullende vragen, maar dit zijn de belangrijkste.

Uit vraag 2 en 3 kunnen soms hele mooie verhalen komen. En die delen we graag. Enthousiasme is namelijk aanstekelijk. Organisaties bepalen zelf welke verhalen ze willen delen.

Publicatiebeleid

Organisaties die onderzoek doen naar hun klanttevredenheid met de onderzoeksoftware van Focus Feedback hebben de mogelijkheid om de feedback van klanten te delen op hun website of die van derden. Dit zijn de geschreven antwoorden die een klant geeft. Alleen de langere antwoorden worden gebruikt (er wordt een minimum aantal woorden van 10 gehanteerd).

Wij adviseren met deze functie om de mooie verhalen naar buiten te brengen en de overige verhalen te gebruiken voor interne verbeteringen. Echter ligt de keuze bij de organisatie zelf. Zij mogen alle verhalen (mits ze voldoen aan de AVG voorwaarden) delen.

Validatie

Naast de verhalen wordt de gemiddelde beoordeling gebaseerd op alle feedback (van de afgelopen 6 maanden) ook getoond. De betrouwbaarheid en echtheid van de verhalen en de oorsprong daarvan garanderen wij omdat de verhalen allemaal via onze software is ontvangen. De representativiteit waarborgen we door een gemiddelde van de beoordelingen te laten zien. Het is uitgesloten dat feedback en verhalen niet echt zijn.