Benchmark in de woningbouwbranche:
ben ik net zo klantgericht als mijn concurrentie?
Hoe krijg ik enthousiaste klanten? En hoe zorg ik ervoor dat ze positief over mij spreken en ambassadeur worden? Immers: hoe beter hun ervaringen, hoe enthousiaster ze zijn. Hoe staat het met jouw klantgerichtheid? Kun jij je meten met de nationale NPS in de woningbouwbranche?
Net Promoter Score
Met de Net Promoter Score (NPS) brengen we de ervaringen van je klanten in kaart, zodat duidelijk is hoe zij over je denken en wat ze ervaren bij jouw dienstverlening. Dit doen we op verschillende contactmomenten gedurende de gehele klantreis. Vanaf de aankoop van een woning tot ver na de oplevering. Elk contactmoment is belangrijk en kan bijdragen aan het enthousiasme van je klanten. Ons doel? Bouwbedrijven nog klantgerichter maken.
Je wilt grip op alle feedback van je klanten, of dat nu positief of negatief is, zodat je direct kunt inspelen op klachten en positieve feedback nóg positiever kunt maken.
Download de gratis NPS Guide hier
Nationale benchmark voor woningbouwbedrijven
We werken al geruime tijd samen met tal van woningbouwbedrijven. Stap voor stap maken we van elke klant een enthousiaste klant en zorgen we ervoor dat hun NPS stijgt. Op dit moment beschikken we over verschillende NPS-resultaten die samen een nationale benchmark vormen. Hiermee zien we in één oogopslag hoe het met de klanttevredenheid en klantloyaliteit in de bouwsector is gesteld.
Die nationale NPS gaan we nu ook delen met alle deelnemende bedrijven. Niets is zo stimulerend als concurrentie: alle deelnemende bedrijven kunnen vanaf nu hun prestaties vergelijken met het gemiddelde in de branche. Hoe verhoudt mijn score zich tot de concurrentie? Ben ik klantgericht genoeg of kan ik nog het een en ander verbeteren om net zo klantgericht – of zelfs nog klantgerichter – te zijn als andere bedrijven?
Met deze benchmark willen we alle deelnemende bouwbedrijven stimuleren om nog meer focus te leggen op klantgerichtheid en klantloyaliteit. Juist die continue focus maakt je organisatie sterker en toekomstbestendig.
Benieuwd hoe enthousiast jouw klanten zijn in vergelijking met de branche en wil je deelnemen aan de benchmark? Neem contact met ons op: samen meten, analyseren en optimaliseren we elke klantervaring.