Klanttevredenheidsonderzoek stap voor stap

Elk klantcontact telt. Daarom zet je met Focus Feedback in op analyse en verbetering van elk cruciaal punt in de klantreis. Het resultaat? Loyale klanten die langer klant zijn en je aanbevelen bij anderen. Met ons klanttevredenheidsonderzoek (KTO) doorloop je 5 fases van onderzoek:

1)     Voorbereiding van klantonderzoek

Tijdens de opstartfase kiezen we zorgvuldig de meetmomenten die jouw klantreis markeren. Die meetmomenten noemen wij touchpoints. Het is belangrijk om op de juiste momenten de passende vragen te stellen. Wij hebben ruim 20 jaar ervaring in het doen van klantonderzoek, dus de touchpoints bepalen we samen. Ook maken we samen de e-mails en enquêtes op, geheel in de huisstijl van jouw organisatie. Denk hierbij aan de teksten, maar ook de look en feel.

2)     Verzendproces van de tevredenheidenquêtes

Wij streven naar een continue stroom van feedback. Om dat te bereiken maken we het importeren van e-mailadressen zo eenvoudig mogelijk. Dit doen we bijvoorbeeld door het gebruik van een API-koppeling. Met geautomatiseerde verzendingen zorgen we ervoor dat klantfeedback continu binnenkomt. Gemak en efficiëntie staat voorop, zodat jij je kunt richten op het benutten van waardevolle klantfeedback voor verbetering en groei.

3)     Data analyse, wat is de mate van klantloyaliteit?

Blijf eenvoudig op de hoogte van ontvangen feedback. Door persoonlijke notificatie meldingen in te stellen volgens jouw voorkeur, ontvang jij direct een bericht als er nieuwe feedback beschikbaar is.

Met de verkregen gegevens kun je zoveel dashboards en grafieken maken als je maar wilt. We bieden een ruime keuze aan meer dan 20 grafieken, met talloze filtermogelijkheden. Visualiseer de feedback op een manier die bij jou past en ontdek mooie inzichten. De mogelijkheden zijn eindeloos.

4)     Feedback verwerken van klanttevredenheidsonderzoek

Feedback opvolgen gaat eenvoudig via de Closed Loop Feedback (CLF) module. Bel of mail je klant naar aanleiding van de ontvangen feedback. Heb jij zelf geen tijd? Geen zorgen! Het is mogelijk feedback toe te wijzen aan andere collega’s. Samen hou je bij wat de status is.

Wil jij inzicht in geschreven feedback? Creëer overzicht met onze classificatie module. Hiermee label én classificeer jij eenvoudig feedback.

5)     KTO ervaringen delen

Mooie verhalen en positieve feedback mogen gezien worden! Hiervoor maak je gebruik van de verhalenwidget, die je eenvoudig op jouw website plaatst. Intern feedback delen? Geen probleem. Dat kan met onze narrowcasting mogelijkheden!