Werken aan klanttevredenheid doe je samen. Maar hoe neem jij jouw team mee in enthousiasme voor het werken aan klanttevredenheid? Wij geven je 4 handige tips!
1) Iedereen is verantwoordelijk voor klanttevredenheid
Van de baliemedewerker tot de schoonmaker. Iedereen draagt op zijn manier bij aan klanttevredenheid. Het voelen van die verantwoordelijkheid draagt bij aan enthousiasme en inzet.
2) Deel mooie feedback of klantverhalen*
Sharing is caring. Delen is vermenigvuldigen. Ga zo maar door. Wil jij zorgen voor enthousiasme? Deel dan de positieve verhalen en zorg voor een domino-effect van glimlachen.
3) Bespreek waarom klanttevredenheid belangrijk is
Als je niet weet waarom je iets doet, dan kun je er ook niet enthousiast van worden. Bespreek dus samen het belang van tevreden klanten voor de gehele organisatie, maar ook wat het betekent voor iedereen persoonlijk.
4) Maak klanttevredenheid leuk!
Er zijn verschillende manieren om met klanttevredenheid bezig te zijn in organisaties. Zo heb je bijvoorbeeld de CX game, leuk om te doen als personeelsuitje en om enthousiasme te creëren voor dit o zo leuke onderwerp!
Succes en vooral veel plezier!
*Het delen van feedback kan met Focus Feedback op verschillende manieren.
Denk aan narrowcasting (intern) of het delen van de verhalen op jouw website met onze verhalenwidget.
Meer weten? Neem dan contact met ons op.