[rev_slider alias=”cfx-1″]

Klanttevredenheid in de automotive industrie podcast en open brief

Samen met Sydney Brouwer schreven we een open brief op LinkedIn. Naar aanleiding van die brief werd Dave uitgenodigd door Paul de Vries voor zijn podcast.

Waarom we hiermee aan de slag gingen?

We zien dat de automotive industrie regelmatig gebruik maakt al klanttevredenheidsmetingen. Super goed! Echter kwam door een ervaring van Customer Experience collega Sydney Brouwer een volgens ons groot probleem weer eens aan het licht. Namelijk dat het gebruik van de klanttevredenheidsmetingen in veel gevallen verkeerd gaat.

In dit geval werd er na een servicebeurt een doosje pepermuntjes overhandigd met daarop de vraag: “Wilt u ons aanbevelen met een 10?”. En dan met een huilende smiley met daaronder de getallen 1-8 en een lachende smiley met daaronder de getallen 9-10.

Dit is maar een enkel voorbeeld, we zien regelmatig andere dingen voorbij komen, zoals acties voor betere cijfers:

  • Met banners in de showroom,
  • Met een kaartje of een brief die wordt verstuurd met een volledige uitleg wat er van de klant verwacht wordt.
  • Met kortingen op een setje winterbanden of nieuwe ruitenwissers om maar een 10 te krijgen.
  • Gewoon door het de verkoper te laten vragen; soms zelfs al met de toevoeging dat de bonus daarvan afhangt.
De open brief en de podcast

Samen met Sydney kwamen we op het idee om een openbrief te sturen naar Automotive Nederland, dus aan alle automobielbedrijven in Nederland. Waarom? Omdat we deze mooie sector graag helpen nog mooier te worden! En in die open brief kwamen we met 4 eenvoudige, maar tegelijkertijd effectieve tips om het eens anders en ook beter te doen.

Ben je benieuwd naar de open brief? Check het via de knop hieronder.

Vervolgens mocht Dave dus langs komen om het een en ander toe te lichten in de podcast van Paul de Vries. De podcast duurt maar 25 minuutjes en is erg leuk! Beluister het hieronder of kijk de korte preview video om te zien hoe Paul en Dave erbij zaten!