Corona en de bouw
Dat de coronacrisis impact heeft op ons allemaal, valt inmiddels niet meer te ontkennen. De horeca ligt nog stil tot 1 juni, fitnesscentra blijven voor alsnog gesloten en kappers hebben ruim twee maanden hun beroep niet kunnen beoefenen. Maar hoe zit dit in de bouwsector? De sector waar een groot deel van onze klanten in actief zijn, maar die over het algemeen een minder prominente aanwezigheid heeft in talkshows en radio-uitzendingen. Maar één manier om hier achter te komen: onderzoek doen.
Wat wordt er gezegd in de sector?
We hebben gebeld met onze klanten om te vragen hoe zij de crisis ervaren. Het blijkt even aanpassen te zijn: bezichtigingen worden online gedaan en gesprekken gaan telefonisch of via de computer. Daarnaast is merkbaar dat de mankracht van de aannemers is verminderd, omdat een deel van de werknemers is teruggegaan naar familie en vrienden in eigen land. Dit voordat reizen niet meer mogelijk zou zijn. Een hoop aanpassingen dus waar rekening mee gehouden moet worden. Maar onze klanten in de bouw zijn zich er sterk van bewust dat communicatie heel erg belangrijk is. Ook als het gaat om minder goed nieuws. Die binding en communicatie bepaalt voornamelijk hoe mensen je service en dienst beoordelen.
NPS stijgt gestaag!
Niet alleen hebben wij contact opgenomen met onze klanten, ook zijn wij de cijfers ingedoken. Want in een crisis als deze is de beoordeling van de klant over aangepaste werkzaamheden erg interessant. Ondanks dat de werkzaamheden niet verlopen zoals normaal, zien we globaal een stijgende lijn als we kijken naar de NPS van de afgelopen maanden. Onze complimenten. Bouwsector, wij zijn trots!
Linked articles:
Inspiratiedag 2020
Foto’s inspiratiedag
Infographic